Sidor

torsdag 22 september 2016

Höstdagjämning...

 
Blev påmind av den här Tjejen  om att det just idag är
Höstdagjämning.
Dag och natt är ungerfärligt lika långa överallt på jordytan (enligt wikipedia)
 utan att gå in på himmelsfärer och himmelsekvatorn och lite
 svåra språk  och ordförståelse så stannar vi där.....
Men hösten har åtminstone inte kommit hit till oss i mellersta delen av landet
(läs Västmanland), enligt SMHI;s beräkning.
För att det ska räknas som höst ska det vara mellan 0 - 10 grader på
dygnet alla timmar, och det har vi ännu inte haft.
Så vi säger väl att vi fortfarande har sensommar då ra...?!
 
 
*

 
En lång promenad med min bästis,
lilla Herr Larsson
blev det i alla fall denna höstdagjämningens morgon!
 
*
Kram från Kate
 
 


5 kommentarer:

  1. Så söt han är, lille Larsson, i mossan.
    Och visst är det sensommar. Hösten får vänta lite till :)
    Ha en superskön fredag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Ja vädermässigt har vi ju faktiskt lite av en indiansommar nu, även här i norr (fast vi har det betydligt kallar än vad ni har). Tack för länken, kul att jag kunde påminna om det :)

    Svar: Ja vi har verkligen tappat det där lite. Midsommar är nog den högtid vi har som kommer närmast våra gamla traditioner. Och alla helgona (när vi tänder ljus på gravar, Inte halloween). Ja det är nog viktigt att vi gör det. Nu har jag inte barn men ändå släkt, vänner och läsare här som jag hoppas på att kunna inspirera eller i alla fall få att fundera lite över det där. Tack, roligt att du gillar bilderna och inlägget <3 Kram!

    SvaraRadera
  3. Visst är det mysigt med höstdagjämning! Ska också "fira" det el vad man ska säga, men i helgen. Här är det inte alls lika mkt höst som hos Rania, men Uppland är på G helt klart. Sensommarkänslan har gått över i höst iaf där vi bor, men jag hoppas på många soliga dagar med kristallklar luft och vackra höstlöv. Det är helt magiskt tycker jag. Själv firar jag "nyår" nu, det är nu det är nystart för mig. Fullt med energi och städa ur och börja om på nytt, köpa ny kalender osv. Själv älskar jag verkligen hösten :) Härliga bilder och vilken söt vovvsing!

    SvaraRadera
  4. Det var vackra sensommarbilder du tagit. Men för mig är dom höstbilder även om inte termometern visar det.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  5. Underbara foton ❤️ ...
    /Höstkram!

    SvaraRadera

Populära inlägg