Sidor

söndag 15 mars 2015

Sagaform i gömmorna...

Får våra brudar här hemma välja,
 så skulle vi nog göra som halva Sverige...
- Äta tacos på fredagar !
Men faktiskt, så är det inte ofta vi gör det, kanske någon gång i kvartalet.
Oftare än så blir det inte...
Men nu i helgen slog vi till, och då kom jag ju på att vi har ju ett
 så fint tacos-set från Sagaform högst upp i köksskåpet
som jag fick i födelsedagspresent för flera år sen...
Så det dammades av och sattes fram till serveringen...
 Hos oss krånglar vi inte till det, utan alla grönsaker läggs i en skål...
Nyhet vi provade till, var dessa små majschips.
Goda tillsammans med cheddardipen.
 
*
 
Serveringsbesticken till taco-setet....
 
*
 
Nu ska jag smyga iväg på en träningspass på gymmet,
med lite crosstraining och styrketräning!
Hade hellre tagit en lång löprunda, men spar på ryggen ett tag till...
 
*
 
Söndagskram från Kate
 
 
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Jag har tröttnat på tacos för ett tag åt vi det varje fredag... Men ibland är det gott. Här blir det snart långpromenad i solen. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Jag har tröttnat på tacos för ett tag åt vi det varje fredag... Men ibland är det gott. Här blir det snart långpromenad i solen. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Tacos är gott men inte för ofta, blir kanske varannan månad....och det är oftast barnen som trycker på att få det, och med hemmagjord guacamole till blir det riktigt gott kan jag också tycka. :-) Härligt med träning, här blir det en lat söndag i fåtöljen, är trött efter gårdagens utflykt till Borås, där vi kom i säng rätt sent. Kramizz o ha en fin Söndag/Laila

    SvaraRadera
  4. Här åt vi tacos i fredags, och ja jag gillar det fortfarande även om det inte blir så ofta,
    kanske just därför haha :)
    Ha det fint !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Tacos är gott ibland, vi fick det på jobbet i fredags och Quorn färs funkar bra till det. Fina skålar och annat. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är gott med tacos, det går ju att variera i massor. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Åh, de där minns man! Men jag har själv aldrig haft dem. Här äter vi nog tacos lika sällan som er ;)
    Usch, det låter som du haft/har en tuff tid på jobbet just nu. Men nya vindar? Något på G? Vad? Nyfiken? Jag? Näääää!!! Inte alls... ;)
    Kram vännen och ha en ny fin vecka! Synd att du missade utlottningen, men vem vet... det kanske kommer fler? ;)
    /Maria

    SvaraRadera
  8. Här blir det tacos någon gång ibland. Det är ju rätt gott och trevligt att sitta och plocka tycker jag!

    Skönt med träningspass, jag lyckades ta mig till gymmet idag! Peppad varje gång jag är där, nu gäller det att inte vänta för länge till nästa gång :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Här äts det inte tacos längre sedan barnen flyttat ut, och det är ju ett par år sedan. Men det var ett snyggt tacoset du hade fått i present.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Populära inlägg