Sidor

fredag 20 december 2013

Pappersfighten är över...

Som tradition här hemma står jag svettig, irriterad
med tejp, snören och letar rätt och passande julkartonger att
slå in julklapparna i kvällen före julafton...
Då, som man har tänkt att man ska sitta uppkrypen i soffan
med mjuka raggisar, skinkmacka i näven och spela bingo-lotto
på uppesittarkvällen med familjen och vara förargad
över att man aldrig vinner, och aldrig mer ska spela...
 
Men i år,  i år kanske får jag göra det, sitta där i soffan med familjen,
för pappers - och kartongfighten är över..... !!
Har varvat ner, slagit in några paket då, och några paket då.
Så nu tror jag att det är över för den här julen,
om jag inte hittar något jag glömt längst inne i någon garderob....
 
 
 
*
 
 
*
 
 
*
 

 
Mitt favoritverktyg till presentsnörena...
 
* 
Tack för Er omtanke om min hälsa, det värmer så gott!
Det är svårt att få hjärnan att gå ner i varv och kroppen att sakta in farten...
Just nu sitter jag fortfarande med en kopp kaffe och pyjamas och halva dagen har gått...
 
*
Fredagskram från Kate


3 kommentarer:

  1. Håller med dig, är själv glad när alla klappar är inslagna o jag inte fått ett bryt på tejpen........Ha nu en mysig helg o njuuut av ledigheten. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Jag i ett nötskal! Tänker varje år att jag ska vara ute i tid och göra omsorgsfullt fint inslagna paket…. slutar alltid med att jag gör det kvällen innan… sa just för en timme eddan att jag sulle fixa några nu ikväll… men vad hände? Jo, jag sitter här med laptopen knäet.. ;)
    Fina paket du fixat!
    Kram och ha det gott!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Ja det där med paket har jag insett inte är riktigt min grej, jag gillar det inte:) men att ge fina paket vill jag. Vad jobbigt att du haft det tufft vännen, bra att vila lite då. Stor kram Nilla

    SvaraRadera

Populära inlägg