Sidor

onsdag 18 december 2013

Bloggarnas positivitet...

På sista tiden känns det som om jag bara bloggat om negativa saker,
och så har det säkert varit.
Men året 2013 har inte riktigt varit som man önskat, tyvärr...
Kanske just årtalet 2013 som gjort skäl för sitt namn!?
Just nu börjar liksom allt komma ifatt, och kroppen och knoppen börjar
säga ifrån, att nu orkar den inte ta emot mer!!
Just nu skriker den efter lugn och ro, mest mentalt.
Hjärnan känns överbelamrad...
Igår började jag frysa som en lite lort, ända in i benmärgen, huvudet sprängde
och kroppen seg som sirap.
Då tyckte mina kära arbetskamrater att det var dags att ta en vila, paus..
Så from idag är jag hemma, ev hela veckan ut och sen har jag långt jullov från jobbet.
Ska endast gå in och jobba en dag
 ( Vi har löst så för alla dagmammorna i min grupp).

 
Nu ska jag försöka slappna av och bara vara några dagar.
Ljudet är avstängd på mobilen, endast lite svag julmusik i bakgrunden...
Värma lite glögg då och då att smutta på.
 
Jag måste ändå ge Er andra bloggare och läsare mitt i allt det jobbiga,
en stor varm kram.
Folk kan fnysa åt bloggandet, men jag tycker på riktigt
att det ger så mycket positiv feedback.
Alla varma positiva kommentarer, stöttning och styrkekramar
som det skickas emellan till varandra.
Är inte det underbart i det lite tuffare samhället...?!
 
Tack för att Ni finns, kära läsare, bloggare, mina underbara arbetskamrater,
& framför allt min älskade stora bullriga familj!
 
*
Kram Kate
 
 
 
 
 


11 kommentarer:

  1. Så skönt att du får möjlighet att vara ledig några dagar extra när du känner som du gör och kroppen säger att den behöver vila. Hoppas du får riktigt härliga dagar i lugn och ro och att du får må mycket bättre snart!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Härligt att du får vara ledig några dagar! Tack för fina och värmande ord hos mej ,blir både rörd och varm i hela mitt hjärta.Hoppas att du får härliga dagar med lugn och ro .Ha det gott rara du .Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Vännen...vill skicka några rader till dig. Då min dator äntligen blivit återställd har jag nu läst ifatt i din blogg. Förstår att du är ledsen, och det med all rätt. Man FÅR vara ledsen och man FÅR må dåligt. Skönt att du har förstående kollegor som tar hand om "dina" barn. Ibland behöver man bara landa. Du verkar vara en grym djurvän och allt arbete ni lagt ner...enastående. Ta nu hand om dig...
    Stora kramen från mig
    Carina

    SvaraRadera
  4. Skönt att du får lugn och ro och lite vila så att du får en chans att landa mitt i allt jobbigt.. Stor Kram

    Eva

    SvaraRadera
  5. Du jag förstår att din hjärna är trött, efter ett ovanligt händelserikt år av det tråkiga slaget, även om allt gått bra så sätter det sina spår. det var det det gjorde för mig, fast av andra orsaker som följt mig några år. Bra att du förstår att det är dags att sätta stopp. Jag förstod det aldrig utan körde på och fick en massa andra symtom som tillslut tvingade mig att sätta stopp. Jag sitter inte lika mycket vid datorn, kollar jag på tv så finns ingen telefon eller ipad med. Är numera ute flera ggr per dag och sover bättre. Ta det nu riktigt lugnt och gör en sak i taget och det du inte hinner hinner du inte. Antingen struntar du idet eller delegerar ut det till någon annan.
    Kram på dig.
    Helena

    SvaraRadera
  6. Helt rätt, lyssna på kroppen och ta det lugnt. Viktigt viktigt.

    Stor kram N

    SvaraRadera
  7. Allting hinner ikapp en till slut. Lyssna på kroppen och låt den "bara vara". Man har bara ett liv o en kropp och båda vill man ska vara länge. Var rädd om den Kram från Tant Bruhn

    SvaraRadera
  8. Så skönt att du ska få vara ledig lite nu! Idag sov min lilla unge till fem, en hel timme längre! Tummen upp på den:) Kram till dig och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  9. God Jul & Gott Nytt År! Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Ojdå. Hoppas du snart hittar kraften igen. Ha en riktigt härlig ledighet och njut!

    SvaraRadera
  11. Hoppas att du får lite välförtjänt vila och att 2014 blir ett bättre år. Kram Stina

    SvaraRadera

Populära inlägg