Sidor

söndag 26 mars 2017

Galet trött och belåten....

Motivet lånat från Åre sleiddogs adventures...
 
Nu är vi hemma igen efter en intensiv helg i Östersund  & Åre.
En helg på tu man hand, jag & maken...
Det blev äventyr med hundspann, Åre sleiddog adventures
restaurangbesök, Åre chokladfabrik och det kändes som om jag hamnade i
rena himmelriket när jag öppnade dörrarna och klev in på
Snö of Sweden´s outlet....
Vi har skrattat, ätit gott och även bara varit ,
så nu är jag både trött och galet belåten över helgen som gått...
 
Ser Ni stugan högst upp på Åreskutan...??
1420 m ö h...
 Maken blev oerhört tacksam då kabinen upp till
Åreskutan var inställd pga för hård vind... ;) ;)
Han är höjdrädd så det förslår... Så det äventyret fick vi avstå!!
 
 
 
Jag tjöt av skratt när hundspannet drog järnet genom skogen och vi for
som på rena berg- och dalbanan, för att i nästa ögonblick  när vi kom ut på isen på sjön,
bli ett nästan meditativt ögonblick, då allt blev helt lugnt och alldeles tyst.....
Bara kälkens frasande mot snön...
Häftigt...!!

 
56 stycken hundar fanns i Åre sleiddogs ägor,
men det var alldeles tyst och lugnt...,
Nästan magiskt tyst, tills grindarna öppnades ut ur hänget och starten
för slädturen skulle gå... och de 9 hundarna i varje spann,
ylade och skällde av glädje att få bege sig iväg.. :) :)

 
*
 

Nu ska jag krypa ner under täcket, och somna med ett leende på läpparna...
 
*
Kram från Kate

8 kommentarer:

  1. Vilken helg ni haft. Förstår att din man blev glad att kabinen inte åkte turen upp.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Ni har verkligen haft en toppen helg. Roligt att komma iväg och göra saker. Åre choklad fabrik låter förbaskat gott ;)
    Ha nu en bra start på veckan.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Men åååå vilken härlig helg. Jag älskar Åre, har varit där en hel del och säger alltid när jag kommer dit att här skulle jag vilja bo.... Nu är det tyvärr några år sen vi var där, skidåkning och jag är inte någon lyckad kombo längre, men det är ju klart det finns ju annat man kan göra och om inte annat bara njuta av den fantastiska naturen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Wohoo vilken härlig helg! Hundspann vill jag åka! Du frågade om webbutik vid mitt inlägg om Högagärde fårgård. www.hogagardefargard.se är adressen. Sedan angående min flytt. Du undrade varför jag flyttar när jag trivs i mitt boende. Huset ska tyvärr rivas, därav min flytt:(. Önskar dig en fin start på veckan.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig helg ni haft. Jag vill också åka hundspann. Kram Maria

    SvaraRadera
  6. WOW! Vilken helg ni haft!!! Så mysigt och så viktigt att ha sådana där må-bra helger!
    Jag hade nog heller inte velat upp dit p g a samma orsak ;)
    Kram och ha en fin tisdag!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Underbar helg som du säkert kan leva på länge!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Låter hur mysigt som helst! Har åkt hundspann för fleeera år sedan. På en klassresa. Det var kul har jag för mig. :)

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Populära inlägg