Sidor

måndag 19 april 2021

Trädgårdshäng för hela slanten..



Vilken helg..
Har tillbringat den utomhus, så mycket det bara varit möjligt.
På fredagskvällen satt vi ute på inglasade altanen, 
med värmare dock ända till midnatt.
Så härligt, och ÄNTLIGEN är känslan på den.
Sen har jag klippt, rensat och fixat i trädgården hela helgen.
Pilarna skulle jag bara putsa till , men det slutade med
 en ordentlig urklippning. Så man slipper gå dubbelvikt när man
 ska passera med trimmern.
Pilarna är underbara med sin grönska, men väldigt skräpiga..


Ännu är det inga blad på träden, men nu är det ju äntligen på G...


Litet vatten till alla småfåglar, insekter & bin är uthängt i äppelträdet redan,
och en bihotell ska byggas snarast.

Idag är kroppen mör efter allt fysiskt trädgårdsarbete i helgen,
och mina handleder som börjar bli lite utslitna av jobbet har tagit lite stryk.

Men solen ska stråla från klarblå himmel ett par dagar till, 
så idag får det bli ännu en utedag, men lunchen utomhus.
Laddar för en dag med sol på näsan med mina dagbarn!

Önskar Er en riktigt fin ny vecka !


*
Kraaam Kate









 

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg! ÄNTLIGEN blev det lite vårvärme :) Ja det gäller att passa på att vara ute då...Tusen tack för din rara kommentar också om min höna! KUL om jag och hönan kan bjuda på ett gott skratt...ja hon är helt knäpp :)
    KRAM och ha en fortsatt fin vecka!
    Titti

    SvaraRadera
  2. Hönor står högt på min önskelista, men bor lite väl centralt för det anser jag.
    Du ger verkligen ett gott skratt med inläggen om hönorna, och ditt sätt att delge det för oss i dina texter.
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  3. En toppenhelg med vårsolen.
    Jag hade bacon, skogschampinjoner, bladspenat, lök, aurbergineköttet och ost i auberginerna. Stekte allt i en stekpanna först och strödde på osten på topp. För gräddade skalen i ca. 10-12 minuter först med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad gott det lät. Ska strax storhandla så får inhandla lite varor för det. Tack för tips!!
      Kraaam Kate🌿🌸🌞

      Radera

Populära inlägg