Sidor

måndag 19 augusti 2019

Red Pandora... ståtlig och vacker !

 
Höstfeeling...
.... på riktigt.
Men det är ju ändå bara augusti.
Känslan för trädgårdaktiviteter liksom klingade av,
och lusten att vattna och plocka blommor och stöka runt alla sköna kvällar
försvann med regnet som kom och med värmen som försvann.
Det enda som växer och mår just nu är äpplena, som just nu dignar av frukt.
 
 
*
 
 
Hallonen har gjort sitt för i år, och den lilla skörden var verkligen
inget att skryta med heller.

 
Där emot så blir det gott om rönnbär.
Finns nästan inget vackrare än ett rönnbärsträd mot en blå himmel en
klar och lite kylig höstdag !
 
 
Den ända som har varit och är så ståtligt vacker ännu är min
Tulpanpelargon..
" Red Pandora "
Så gigantisk, kraftig och vacker..!!!
Love it..
Det är absolut en pelargon jag tänker satsa på nästa sommar !
 
 
*
Har Ni samma höstfeeling som jag..?!
 
*
Kraaam Kate
 
 

6 kommentarer:

  1. Tyvärr så har den inte infunnit sig här ännu. Men ska snart till Sverige och känna på den.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Nix! Ingen höstfeeling ännu. men dina bilder är ju inspirerande. Vilken pelargon. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Japp, höstfeeling här med. Ön håller på att stänga ner och lugnet har lagt sig...skönt faktiskt. Jag gillar hösten och nu behöver jag den extra mycket känns det som, trött...
    Ha en fortsatt mysig vecka!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Njae... inte direkt höstfeeling än, faktiskt. Försöker liksom suga på karamellen och vill nog säga sensommar... ;)
    Här blir det också en hel del äpplen på vårt unga (tre-fyra år?) äppelträd i år. Vår sort heter Katja, och det ska bli kul att få smaka det i år. Vi ska skaffa ett till träd, av annan sort så småningom har vi sagt.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Men ååå vilka fina bilder...
    Nu är det ju visserligen höst men joo jag har höstfeeling...gillar hösten och älskar färgerna...;)
    Men du bröllopet...SÅ fint..å vilket ställe ni hade festen på....som en ren dröm ju!
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera
  6. Underbara trädgårdsbilder!
    Nej jag hänger kvar i sommaren lite till innan jag tar mig an hösten!

    Trevlig helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Populära inlägg