Sidor

fredag 2 oktober 2015

"Flytt-städ"...

Ljuvliga fredag,
ledig fredag...
och solen skiner!!!
Kan nog inte bli så mycket skönare fredagsfeeling.
Har morgon-häng vid bardisken med morgonkaffet,
och väntar in ägg-mamman som ska komma och lämna
 över färska lantägg till mig.
Dörrleverans, på väg till sitt jobb...
Kan man kalla service :)

 
Vad gör vi idag då?
Jo, jag ska flyttstäda...
Nja, inte på riktigt....
Jag ska börja årets stora husrensning.
Men den här gången ska jag låtsas att vi ska flytta,
bara för att det ska rensas ordentligt.
Kära maken vill flytta, på riktigt...
Till ett mindre hus och ingen trädgård...
Men vi är ju två ägare på det här huset, så vi får se ur det blir med den saken....
 
Nu börjar vi med att röja.... rejält!
 
*
Stora fredagskramen till Er alla,
från Kate

 
 


9 kommentarer:

  1. Skönt med röj. Jag blir också sådär sugen på att kasta eller rensa ut och få space i huset på hösten. Kanske för att man börjar vara så mycket inne då. Lycka till! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Bra att röja det borde vi också göra samlare som jag är ;)
    Önskar dig en underbar fredag
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  3. Ååå är det dags för din årliga höströjning nu?!
    Jag har också börjar men det går trögt...jag är inte så särskilt effektiv... det kommer så himla mycket roligare saker emellan hela tiden..;)
    Det där med flyttstädning är smart...;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Skönt att rensa! Jag behöver garderobsrensa....igen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt med lediga fredagar!

    Trevlig helg och kram! Anna

    SvaraRadera
  6. Jag håller också på att rensa. Har mitt barndomshem som jag rensat bort och helt plötsligt svämmar hemmet över. Och det tar aldrig slut. Jag tror att mindre saker mår man bra av. Tror jag ska tänka som dig - en låtsas flyttstädning. :-) Fin söndag till dig. Kram

    SvaraRadera
  7. Smart att låtsas flytta....jag älskar att låtsas och jag är ganska lättlurad så jag brukar gå på det själv också haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Skönt med "flyttstädning" man känner sig så nöjd när det är klart.
    Fin kväll till dig !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Det är skönt att ha stor röj ibland. Hoppas det blev fint.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Populära inlägg