Sidor

onsdag 5 maj 2021

Våra underbara tjejer...

 

Freyja & Eldis

( Freydis fran Pinnahemmet & Elding fra Eyrarbakka )

*

Våra underbara tjejer...

Jag säger våra, fast jag inte äger ett hårstrå en gång..!

För dessa två ljuvliga hårbollar är min allra käresta systers & dotters

islänningar, men jag får låna de hur mycket jag vill...

Och det gör jag så ofta jag kan och hinner.

Där behövs inga ord... Kravlöst, varmt och kärleksfullt.

Bufflandet och mulen som letar efter något gott...

Doften, varma pälsar, ett mullrande gnägg som ett varmt  - Hej !

Stallkatterna som kommer och stryker sig i hopp om lite kärleksfullt gos !


En grep, skottkärra och en massa hästskit 
kan vara den bästa terapin...
... och detsamma tycker lilla Herr Larsson som älskar att vara där.


Oftast bjuder det på en  tystnad, vilket jag verkligen kan njuta av eftersom jag 
alltid har människor runt mig när jag jobbar.
(Att jobba med dagbarn som jag nu gjort i över 30 år
betyder ju som ni förstår att det aldrig är tyst..
Så när fritiden kommer står mobilen oftast på ljudlös, ingen radio eller tv.. )

*

Två islänningar, med sååå olika personligheter..

Prinsessan...
..som gärna kan bli ståendes lääänge och bara nyfiket
titta på saker, människor & djur.
Lite småharig, försiktig och har definitivt aldrig bråttom..
Och vill hon inte.... så vill hon inte.
Så är det bara..!

*

*

Motsatsen till Prinsessan är Eldis.
Gör kanske skäl för sitt namn, för hon är en powergirl..!
Även för ett ovant öga kan man nog se det.
Hon är stark, orädd, framåt och med den mjukaste manen..
och med det yvigt hårsvall, som Guldlock !


*


*


Efter morgonens stallbestyr har jag bara varit,
iklädd garderobens största luvtröja & tights & raggsockor förstås..
Resten av lediga dagen har tillbringats mest i soffan och jag har 
halvslumrat med Disneys Trazzel i bakgrunden..
Kan inte minnas när jag gjorde det sist, 
eller om jag någonsin har gjort det tidigare över huvud taget...
Skönt har det varit i alla fall, för regn och halv storm viner utanför fönstren.
Nu får det minsann serveras lite kaffe, tror jag....

*

Kraaam Kate















4 kommentarer:

  1. Förstår att det kan kännas rogivande och skönt att infinna tystnaden i stallet hos de fyrbenta vännerna.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det...🐴🌿
      Kraaam Kate

      Radera
  2. Vilka vackra hästar! Härligt att du får ha dom till låns :) Låter som en skön dag, ibland är soffhörnet det absolut bästa...
    Underbara bilder Kate!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla gullig du... och ja visst är soffhörnet skönt!! Att jag inte utnyttjar det oftare.. 🤩
      Kraaam Kate

      Radera

Populära inlägg