Sidor

onsdag 12 augusti 2020

Augusti med sommarklänningar & kräftfiske

 
Vilket väder augusti levererar så här i slutet av sommaren.
Kvicksilvret ska visst upp till 30 grader igen mot helgen...
Alla sommarklänningar som hängt långt in i garderoben efter
 kyliga juli kan nu äntligen plockas fram.
De sköna, ljumna omtalade augustikvällarna gör nu skäl för sitt namn !
Kräftfiske står mångas agenda till helgen,
och lyckosammare väderprognos kan man väl knappast få...!
 
*
Men de flesta av oss har väl rustat oss med arbetskläder igen misstänker jag.
Jag njuter förstås av att kunna välja var jag vill vara när jag jobbar,
ute eller inne .
De flesta av oss har ju inte den möjligheten alls..
 
 
Fjärilar, nyckelpigor och humlor har vi i mängder här i blomrabatterna.
Speciellt i stjärnflockan och runt kärleksörten .

 
*
 
 
*
 
Ta hand om varandra...
 
Önskar Er en fin onsdag,
kraaam Kate

6 kommentarer:

  1. Visst har vi fått ett helt underbart väder nu i augusti, vi njuter ute hela dagarna. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värmen har verkligen hållit i sig, och ska ju göra det ytterligare något dygn. Så nu har tom jag badat!!
      Ha det gott, kraaam Kate

      Radera
  2. Låter toppen att sommaren håller sig kvar i Sverige nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om vi har varmt i Sverige så har Ni haft det hett om öronen i Spanien i sommar..
      Kvällarna här har varit helt magiska!!
      Ha det bäst, Carin. Kraaam Kate

      Radera
  3. Ja vilken värme! Kanske liiite för bra när det går mot 30 soliga grader...men jag håller mig i skuggan och näe ingen kräftskiva blir det heller!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man bara skulle sitta i skuggan och vara vacker... då fungerar det med 30 grader.
      Men, nu gör man ju inte det... Man lär ju lätta på rumpan och göra vardagliga saker också, som att vattna och laga mat. Det är då man blir dösvettig.. :P
      Kraaaam Kate

      Radera

Populära inlägg