Sidor

onsdag 4 mars 2020

Lilla Herr Larsson....



 
.... min ständige skugga...
Vart jag än går, vart jag än är..
så är han där.
 
Nu i vår fyller han 11 år, och åldern börjar göra sig lite påmind....
Plötsligt kom atrosen, och han fick ont och blev halt..
Efter några veterinärbesök med röntgen, sprutor och antiinflammatorisk
medicin, så är han nu bättre.
Nu har han inte alls lika ont, utan kan röra sig ganska obehindrat.
Men det är små, korta promenader - kopplad som gäller 1 månad framåt.
Sanningen är ju den - att den lilla mannen gör inte speciellt mycket om han är lös...
Han har liksom inte så bråttom,
och han kan lukta lääääänge på samma tuva eller grässtrå
 innan han lyfter på sitt ben för att markera på samma ställe.
 
Han gillar heller inte att leka med andra hundar...
Han ska leka med matte..
och gärna köra jaga runt köksbordet...!!!
Då är han nöjd!
 
 
Den lille mannen behöver heller aldrig vara själv..
Han är alltid med mig i jobbet, eftersom jag är dagbarnvårdare så kan han ju det.
På promenader, i alla lekparker, i skogen, hos kollegorna...
Det bästa av allt är ju att få åka med på cykelturerna,
 i min lådcykel...
...längst fram, som ett kuttersmycke!
 
Inte fäller han ett enda hårstrå heller - så ingen har reagerat som är allergiker.
 
 
*
 
 
*
 
 
*
 
 
Älskade lilla troll .....
 
Nu hoppas vi att medicinerna kommer fungera länge
 så vi får ytterligare några år tillsammans,
min följeslagare & jag..!
 
*
Kraaam Kate
 
 

3 kommentarer:

  1. Det får vi verkligen hoppas att de gör på din fina fyrbente vän.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så himla söööööt! Vilken fin följeslagare du har :)
    Varm vårkram från Titti

    SvaraRadera
  3. Så himla coolt att han sitter fram som ett kuttersmycke! Så sött!
    Visst är det skönt att vovvarna inte behöver vara ensamma så långa stunder. Vår vovve är galet nöjd med att ha mig hemma om dagarna ;) :)
    Ja, tänk... sportlov i Dalarna och det är alldeles tomt på snö i Säfsen...
    Klart du ska skriva om ditt friluftsliv, man skriver väl om vad man vill på sin egen blogg! Det man intresserar sig för helt klart! Du läser väl Lenas "Gott för själen", hon skriver mycket om sina vandringsturer hemikring :) Mycket inspirerande och fina bilder!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Populära inlägg