Sidor

söndag 28 januari 2018

Söndagsmiddag - Varm laxsallad...

 
Söndag....
.... och en alldeles ledig sådan...
Kritvit nysnö ligger utanför fönstren, helt orörd.
Jag njuter av mitt morgonkaffe i tystnaden och är åskådare
till alla ljuvliga småfåglar som flyger fram och tillbaka
 runt och i pilarna som är fyllda med massor av godsaker
till de små liven....
Det är en fröjd att betrakta dom...

 
Idag ska Ni bli bjudna på en fantastiskt god, lättlagad & glutenfri middag...
- Varm laxsallad...
En allt-i-ett-rätt...
 Bara att hälla upp i en vacker skål eller på ett stort fat och ställa på middagsbordet.

 
 


 
 
Klyfta, salta potatis och ringla över olja
och ställ in i ugnen ca 20 min tills den är genommjuk.
 
Tärna laxen i lagom små kuber och stek med någon god krydda,
jag brukar ta Lawrys kryddsalt...
 
Blanda en dressing av:
4 msk olja
2 msk vitvinsvinäger
3 msk dill (eller mer)
 
Gör en sallad på tex babyspenat, ruccola, paprika och en hel gurka
 
Blanda alltihop tillsammans och lägg upp på ett fint stort fat
&
servera direkt med lite nybakt bröd
 
 
*
 
 
Önskar Er en härlig vintersöndag...
Kram Kate




7 kommentarer:

  1. Mmm..vad gott. Jag kommer ;)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Mums! Älskar lax så detta recept måste testas...
    Ha en skön söndag, ta hand om dig!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Gott! Man kan göra mycket gott av fisk. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Det där lät riktigt gott. Så det får man prova här med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Låter supergott!
    Kram och ha en ny fin vecka!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Mums så gott det såg ut. Tack för receptet.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Åh vad gott det såg ut, jag älskar lax.
    Fin lördag till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera

Populära inlägg