Sidor

lördag 23 september 2017

Man känner sig lurad av livsmedelsföretagen..


Lånad bild av bloggen nedan...
Jag bara måste länka till den här artikeln / blogginlägget av Ann Fernholm!!
Santa Maria – hur man säljer (mestadels) socker & salt för 359 kr/kg..
Man känner sig både besviken och lurad när varor knappt innehåller det som det
 bör innehålla..
Till exempel Guacamole ska väl ändå innehålla mest avokado...
om jag nu väljer att köpa en färdig på burk, och inte endast 1,5 % av innehållet...?!
Att kända och okända livsmedelsföretag gör miljonvinster på fusk
gör mig såååå upprörd...
Kikar man sen vidare i Ann Fernholms blogg och läser vad vi serverar
 våra barn/ barnbarn/ elever / dagbarn / dagisbarn
i bland annat smaksatta (klicka på länken..) yoghurtar, fil och risifrutti..
Jag försöker och vill göra mer för att äta och servera så bra och ren mat som möjligt,
både till min familj och till barnen i mitt jobb...
Jag handlar och lagar mat med så mycket närodlat och -eller ekologiskt som möjligt..
Men allt är ju som sagt inte försvarsbart...
Jag köper ju inte ekologiska äpplen från Chile, utan då väljer jag ju
svenska eller så närodlade som möjligt..
Hur tänker Ni kring maten..?
Äter Ni mycket färdig mat, halvfabrikat eller lagar Ni mat från grunden?
Köper Ni ekologiskt..?

Lördagkram från Kate



6 kommentarer:

  1. Jag försöker i den mån det går att inte köpa halvfabrikat och det mesta ekologiskt, men det är klart att allt kan bli bättre!

    Önskar dig en fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag blir mer och mer eftertänksam på vad jag stoppar i mig. kravodlat så mycket jag kan och ekologiskt. Försöker också ha ren mat som du nämner. Svårt att vara en klok konsument idag tycker jag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Här försöker jag köpa så lite halvfabrikat som möjligt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Ja man dånar när man läser sånt...jag köper mycket ekologiskt (så gott det går) odlar en hel del själv och äter nästan aldrig "färdigmat". Ja man kanske blir lurad med det där ekologiska också, kan man lita på det tro?
    Nåja, solen strålar idag och nog blir man piggare av det :)
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  5. Jag blir oxå upprörd av de som gör livsmedel och som har så mycket skräp i. Jag försöker i största mån laga mat från grunden och läsa innehållsdek..
    Ju mer vi ifrågasätter produkter som inte håller måttet, så borde de ändra sig och inte bara tänka pengar. Jag tror på att vara en kräsen konsument.
    Milla

    SvaraRadera
  6. I'm getting more and more thoughtful about what I'm stopping in. demanded as much as I can and ecologically. Also try to have clean food as you mention. difficult to be a wise consumer today I think. kraaaam pia

    หนังใหม่

    SvaraRadera

Populära inlägg