Sidor

lördag 28 maj 2016

Jag ska flytta.... en liten bit neråt.

Dagarna har fullkomligt rusat iväg den här veckan.
Har jobbat på husets STORA projekt,
efter den vanliga 11- timmar arbetsdagen varje  kväll den här veckan.
Svårt att veta åt vilken ände man ska börja, eftersom projektet tar med hela huset.
Jag ska flytta nämligen flytta neråt - till källarvåningen med mitt arbete,
 så där kommer det byggas till kök mm i redan befintliga utrymmen.
MEN, för att kunna börja där nere så måste äldsta dottern flytta upp,
yngsta dottern ska flytta ner till  ett "biorummet", som då ska byggas först...
Det stora förrådet med alla vinterkläder och julsaker mm ska röjas
och flyttas upp till förrådet i garaget...
Ja, Ni hör ju själva...  det här kommer att ta tid!
Arbetsveckan avslutades dessutom  med fortbildning i dagarna 2
i Stockholm, Rikskonferens för Familjedaghem.
Fantastiskt roligt och givande dagar med mina 3 härliga kollegor.
Det har skrattats, ätit gott, travats och gått i storm och regn, tyvärr...
Vi hade nämligen planerat in att avsluta kvällarna med ett glas rosé på
någon uteservering...
Nu njuter jag av att vara hemma igen, lite egentid så här på morgonen med
 mitt traditionella morgonkaffe tillsammans med min lap top..:)
 
 
Jag dröjer mig kvar en liten stund till och hoppas på att vädret ändras
och skänker oss lite sol och värme idag.
Jag är faktiskt nöjd med regnet som kommit nu... 
 
 
*
 
Önskar Er en skön lördag, mina vänner!
Kram Kate
 
 
 
 
 


5 kommentarer:

  1. Njut av din egentid ♥ ....
    /Kramis

    SvaraRadera
  2. Oj vilket jätteprojekt! Bara det att röja bort allt, Phu! Men det kommer bli jättebra! Behövligt och givande med inspiration. Kul att få komma till Stockholm också.

    Trevlig helg och Kram! Anna

    SvaraRadera
  3. Känner så väl igen det där.
    Det ena drar med det andra..........men man får försöka tänka medans man jobbar att det kommer bli bra när det är färdigt!

    Ha en skön helg nu,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Jisses, vilket megaprojekt. Men blir säkert superbra när allt är klart.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Det kommer säkert att bli jätte bra även om jag kan tänka mig det stora projektet....puhu. Kram Anette

    SvaraRadera

Populära inlägg