Sidor

lördag 6 februari 2016

Tips i torra tider, små röda barnstjärtar och för andra sår...

Tittelitut igen...
Här försvann internet för ett tag, tekniskt fel svarade bolaget vid påringning!
Men nu går det att komma ut igen i cybervärlden.. :)
 
Det är ju hiskeliga torra tider just nu.
Många får munsår, röda läppar och självsprickor på händerna.
Förr hade jag hemska självsprickor på händerna. Trots att jag smörjde
in händerna ordentligt, så sprack det i kanten på fingertopparna...
Ont som tusan gör det, hemskt ont faktiskt!
Så ett tips för Er som drabbas av det, när skadan redan är skedd så att säga
vill jag verkligen tipsa om en mirakelsalva...
 


Den salvan har funnits med i vårt hem i snart  30 år,
och är ett måste både i jobbet och privat.
En fenomenal salva när små barnstjärtar blir ilsket röda
tex i samband med diareer..
Jag smörjer ofta små rumpor i förebyggande syfte också med den!!!
 

 
Eller som när jag fick ett rejält skavsår efter skidåkningen för ett tag sen...
 
Tjockt med salva på och sen kompress eller plåster, så läker det suveränt fort!
Vid självsprickor lägger jag på en dutt i såret och sätter sen plåster på över natten.
Så är det riktigt bra på morgonen efter!!!
Salvan är väldigt fet, så man bör sätta över nåt
 för att skydda kläder och dylikt.
 
Produkten finns att köpa apoteken, eller finns att beställa HÄR
för en billigare peng.
 
 
Nu kan jag inte skylla på något skavsår, så nu får jag i brist på snö
hoppa i löparskorna för en morgonrunda.
Kortvasan närmar sig med stormsteg...
 
*
Lördagskram från Kate


2 kommentarer:

  1. Håller med dig! Den där salvan har fixat många "kriser". :-) Fin helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Har själv denna salva som är en mirakelsalva. Både för barnstjärtar och självsprickor på händerna.
    Kram mamma C

    SvaraRadera

Populära inlägg