Sidor

måndag 3 augusti 2015

Nystart på fler sätt...




Efter att ha haft en fantastisk skön helg med goa vänner
och camping i vår närmsta grannstad,
med båttur, gott vin vid hamnen och mycket skratt
så laddas det ny inför en nystart idag.
Det premiär för egenföretagandet och
Kantarellens Familjedaghem....
Dessutom har jag tänkt provköra en ny träningsform som kallas HIIT,
Hög Intensiv Intervall Träning
från och med idag.
Efter att ha harvat runt i skogen och spåren som
 jag trivs alldeles ypperligt med egentligen, vill jag ge kroppen en ny utmaning
och utvecklas lite även på träningsplanet.
Med den nya träningsformen tränar man betydligt kortare pass,
och färre dagar i veckan. Man får alltså mer tid över...
Du kan läsa mer HÄR.
 
Alltså, jag hinner med ett kort träningspass idag före jobbet idag...
Återkommer längre fram med uppdatering om hur jag
 upplever den här träningsformen efter att ha testat
den ett tag...
 
*
Måndagskram till Er,
Kate




9 kommentarer:

  1. Kantarellens familjedaghem! Så fint! Stort grattis och lycka till! Du får titulera dig föreståndare nu då ;) ;) :)
    Jag ska också ta upp min motion nu, efter en lång "soffperiod" (fast jag är bra på vardagsmotion, faktiskt!) Har fått ett bättre schema i höst, så jag hinner ut på morgonen ett par dagar i veckan, utan att behöva tulla på sömnkontot ;)
    Kram och ha en fin första dag på "nya jobbet" =)
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Önskar dig ett stort lycka till med nya jobbet och familjedaghemmet, hoppas första dagen blir full med sol.. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Då får jag önska lycka till med ditt företagande!
    Kommer säkert gå alldeles utmärkt.

    Det låter som en bra motionsform, korta pass och färre dagar, då hinner man ju inte ledsna så snabbt............säger jag som varit en riktig soffpotatis i sommar.....

    Ha det fint nu,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag önskar att jag kom igång med min träning! Heja dig!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Lycka till idag i jobbet. <3 Spännande både det o den nya träningen du ska testa. Ska bli spännande å höra din recention om det sen. Kramizz å ha en underbar tisdag/Laila

    SvaraRadera
  6. Härligt ♡ ..
    All Lycka till dig/Kram

    SvaraRadera
  7. Du är verkligen öppen för nya utmaningar. Lycka till. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Himlar vad duktig du är på att hålla igång!!!
    Så spännande och lycka till med familjedaghemmet!

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Jag går fortfarande omkring och semesterslöar, det där med träning ska jag ta tag i.....sen.... Stort lycka till med dina nya utmaningar. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Populära inlägg