Sidor

tisdag 19 augusti 2014

Kärleksört och bajs.... ;)

Sensommarens och höstens vackraste blommor anser jag vara
KÄRLEKSÖRTEN...
Den ska växa i stora grupper då kommer den bäst till sin rätt.
Dessutom lockar den fjärilar, humlor och bin till sig,
och är fantastisk vacker som snittblomma.
Gärna nu innan den är helt rosa/röd, då är
den som allra vackrast!
Visst är det vackert... 
*
 
 och dom allra sötaste små humlorna som surrar febrilt och letar pollen!
 
*
Fullt ös denna dag kan jag säga utan att ljuga...
Alla dessa regnkläder, stövlar mm som ska på redan,
och sen när alla 7 barn är ute, så säger en liten:
- Jag har bajsat....
In igen och gör om!!
Så jag avslutar dagen med ett gym-pass idag, innan jag somnar :)
 
*
Tisdagskram från Kate
 



7 kommentarer:

  1. Jag gjorde precis också ett inlägg med sommarblommor. Är vi släkt eller ;) Själv tänker jag inte sätta min fot ute mer idag efter jobbet. Fy så kiligt väder. Jag avlider.
    Kram kusin vitamin :)

    SvaraRadera
  2. Det behövs många sommarblommor som piggar upp, för just nu känns det som om hösten kom, vilket ruskväder, hua. Ha en mysig kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Ha ha...komiskt det är med små barn, man frågar innan de får ytterkläderna på sig, men då behöver de inte, men när väl kläder är på....dååå är det nästan panik, slår aldrig fel. :-) Skönt att köra ett gympass efter en fullspäckad dag. Kramizz och ha en skön kväll/Laila

    SvaraRadera
  4. Jag känner att det har varit en händelserik dag.....haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra bilder!!!

    Hehe jo jag kan tänka mig att man blir lite matt och sen kan man ju inte ens bli arg såklart...
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Hahaaaaa ja det där kommer man ju ihåg....haha... så var det ju jämt!!
    Man han tex bara sätta sig i bilen så sa vår dotter... jag är törstig, finns det vatten?Jag gillar också kärleksört och plockar in mycket. Den står sig ju så länge också.
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Populära inlägg