Sidor

tisdag 22 april 2014

Lite vardagsfint...

 
När man har krupit omkring och grävt och påtat i jorden en hel dag,
känner man sig minst sagt som en grovarbetare i nävarna.
För att inte tala om vilket bedrövligt skick naglarna blir, trots att jag använder handskar...
Så lite manikyr efter allt trädgårdsarbete, lyxade jag till måndagskvällen med igår.
Först ett ljummet handbad med lite olja i för att mjuka upp nagelbanden
och få bort "sorgkanterna" först.
Där efter petar jag upp nagelbanden försiktigt,
och låter naglarna torka innan lackning.

 
 Ett svagt rosa lack och sen ett tunt lager glitter ovanpå,
och  sim salabim...
Så blev det lyxigare vardagsnaglar...
 
 
Önskar Er alla en finfin vecka... 
Kram Kate
 
Tillägg: Har lyckats radera hela min blogglista med alla Era fina bloggar på...
Så nu måste jag göra om och lägga till Er igen,
så jag hittar tillbaka till Er!!!
 


6 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort här inne och vilka naglar. Det syns då inte att du jobbat i trädgården. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hallå där!
    Oj så fint... det där skulle jag behöva nu..;)
    Otur med blogglistan....det tar ju sååån tiiiid..
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Här har det hänt grejer på bloggen ser jag, jätte fint :)
    Fräscht med nagellack.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Vilka snygga naglar! Jag vill gärna ha lätta och skira färger nu på våren. Hittade flera fina färger hos Essie förra året. Särskilt en som hette ballerina eller något i den stilen. Så fin!

    SvaraRadera
  5. Ja det blir en del påtande i trädgården när solen visar sig från sin bästa sidan så här i april. Och att sedan ta hand om sig själv också och fixa naglarna, ja då är det lyx på hög nivå. Fina blev naglarna också, lite lagom lyxiga till vardagen.
    Kram Helén

    SvaraRadera

Populära inlägg